Sunday, July 31, 2005

今夜心情

心情煩悶,喝了酒,以粟米片作佐酒物...

說是酒,其實不過是酒精含量只有4.7%的啤酒汽水罷了,不過由於酒性不佳,所以這樣的酒精純度已經讓我頸背發痲,眼前天旋地轉。

突然感到無力,想以杜康來解憂,然而正如曹操在《短歌行》中所寫道,[憂從中來 不可斷絕]......

也許我從不懂得愛情,回想生命中曾出現過的臉孔,既模糊又陌生,他們的容貌特徵,氣味性情,好像都不曾在記憶的篋子中留下過任何的記錄。

我觸碰著J的身體,像個女色狼一樣捏著他的大腿。

想必他心裡必定認為我是瘋了或少了根筋,不過他倒是沒有跟我計較,只是皺了皺眉頭,繼續閱讀著手上的產品目錄。

再沒有比J更清楚我的人,然而怎麼他不待我再溫柔些,著緊些,令我義無反顧地一頭栽進愛戀的旋渦中呢......

對的人,或是錯的人,錯愛與錯過,那樣更糟糕?我的腦袋瓜已經不大靈光了,還是親一下寶哥吧!

牠不纏人,還有寶藍色的美麗雙瞳。

伶仃
作曲:Joon Young Choi/Gi Hun Lim/J K Lee
作詞:林夕 編曲:Anthony Chue 監製:伍樂城 @ RNLS

並沒有想等的口訊 叫孤獨
有節目 差點開心到哭
讓我屈服 有甚麼都覺得心足 只恐拒絕便折福
寂寞也許都只因我 太揀擇
過路人 怎可能誘惑
滿腦空白 怨地呼天也講資格 想因某人哭濕過手帕

我問良心 為免孤獨誰都合襯
偶爾更寂寞都不要緊
再別疑心 閉起這雙眼才能親一個吻
然後多麼渴望原來某君 極深得我心

*只怕難捱的是我 什麼手也拖
將更難過 這點我最清楚
伶仃得我這一個 或這種好過做情侶
然後我自己卻未愛過*

瞞著良心 為免孤獨誰都合襯
偶爾更寂寞都不要緊
無謂疑心 閉起這雙眼才能親一個吻
然後多麼渴望原來某君 極深得我心

Repeat*

然後大家互相對坐 都不敢對望
然後發現他也未愛過

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

It's genuinely very difficult in this busy life to listen news on Television, so I only use internet for that purpose, and get the newest news.
Here is my web page :: gagner de l'argent

6:11 pm  
Anonymous Anonymous said...

I'm impressed, I have to admit. Rarely do I encounter a blog that's both equally educative and interesting, and let me tell you, you have hit the nail on the head.
The issue is something which too few people are speaking
intelligently about. I am very happy that I found this during my search for something regarding this.
My site: The Truth Teller show

2:44 am  
Anonymous Anonymous said...

Malaysia & Singapore & brunei ideal on-line blogshop for wholesale & quantity korean add-ons, earrings, earstuds,
locket, rings, bracelet, trinket & hair add-ons. Offer 35 % wholesale price cut. Ship Worldwide
Feel free to surf my blog post ... kawat stitching

4:48 pm  
Anonymous Anonymous said...

Malaysia & Singapore & brunei greatest online blogshop for
wholesale & supply korean add-ons, accessories, earstuds, necklace,
rings, bracelet, hair & bracelet add-ons. Deal 35 % wholesale discount. Ship Worldwide
Feel free to surf my web site :: sittercity

5:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

Hi there! I know this is kinda off topic but I'd figured I'd ask.

Would you be interested in trading links or maybe guest writing a blog article or
vice-versa? My site goes over a lot of the same subjects
as yours and I think we could greatly benefit from each other.
If you are interested feel free to send me an e-mail.
I look forward to hearing from you! Terrific blog by the way!
My page - Go At this site

12:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

When some one searches for his vital thing,
thus he/she wants to be available that in detail, so that thing is maintained over here.


My web site ... Apartments in Oba for sale

10:03 am  

Post a Comment

<< Home