Wednesday, March 16, 2005

量力而為

不知大家有沒有以下雷同的遭遇...

和同事到茶樓吃點心,永遠叫滿一桌子東西,五個人叫八個人的份量,十個人叫十二個人的份量。

這種非理性一味貪多擔心不夠吃的情意結,往往造成很多剩餘,因為大部份人都有眼闊肚窄的陋病。

打包回去嗎?剩下很多還可以勉強送人,若甚麼都只是剩下一件半件,飯麵只有那一小份的話,除非留待自己吃掉,否則好像將餸頭餸尾強塞給別人,這樣未免失禮。

於是老闆輩會欽點各人將剩餘食物儘量吃掉,但有時候肚子太撐真箇是吃不下,卻不欲得失她們,結果好事變壞事,不情不願地勉強吃下,苦了脾胃損了心情。

今天又是相同的景況,叫了一桌子點心,卻又叫了兩碟炒麵。

當我已經感到很飽足之時,赫然看見服務員拿來十數籠堆得高高的點心,登時額角冒汗,隱隱覺得大事不妙。

最後當大家茶滿飯足之時,依然有數籠點心乏人問津。

各人被大老闆要求必須至少吃掉一件點心方可離去,不得已之下拿了山竹牛肉球。冷掉了的牛肉非常肥膩,於是趕快喝口茶將它沖下食道中,連嘴嚼也省卻。

吃得如此辛苦,何苦來哉?一人做事一人當嘛!幹嗎不公平點,來個問責制,或是在落單前先做個粗略估計。

很明顯,是次負責落單的人之預算能力非常差,不是剩餘食物多少之問題,而是某些點心竟然要了三籠,而最後卻只是被吃掉一、兩件囉。

剩下食物是很浪費,但勉強吃進肚子裡,要花更多力量去消化,划算嗎?

更多時候是,吃得太飽導致消化不良或腸胃不適,真的非常非常難受呢!

唉!為什麼錯誤要一再重複?難怪我愈來愈不喜歡到茶樓吃點心。

另,討厭被人強迫做自己不願意做的事情,如果吃不是為了裹腹,也不是為了滿足味覺之享受,那麼不吃也罷。

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

好似因人而異, 我記得以前跟同事去飲茶, 都是五個人叫個四人套餐, 六個人最多叫五人份量, 通常都剛剛好~

而近來結識的人不知怎的, 貪吃卻浪費
(可能潛意識裏覺得, 有那麼多選擇, 冇理由唔試多d~~
或者覺得叫多幾樣先夠豪氣)

所以有時都寧願食西餐一人一份

人多上茶樓很難預算吃幾多
但講到浪費食物, 恐怕都莫過於自助餐
日本菜則幾乎一定吃得完

請我食tea的話, 可保證必不會浪費, 嘿.

10:46 am  
Anonymous Anonymous said...

Wing :

1) 如果負責叫點心的同事唔係同大老闆一齊飲茶而只是與同級 / 更低級的同事飲茶,相信佢唔會叫咁多野食,不管妳所講呢餐茶是否公司數 / 要夾番錢。佢叫多左野其實有段潛台詞 : 在老細面前不論叫點心 / 辦公事,寧願做過籠都唔好做不夠。典型的打工心態。

但若我是佢老細,我會因佢飲茶叫點心的判斷力,對佢控制成本既能力打個折扣。

2) 自己既統計 - 就算講明大家要夾番錢都好,由一位在大公司 / 公營機構工作 ( 不管邊個職級 ) 既朋友叫點心,叫過多點心的機會,一定高過由一位自僱 / 做生意 / 收入主要靠佣金的朋友。自己每日要睇緊開支,與在大機構的科層內工作,所培養的習慣係有分別既。

12:57 pm  
Anonymous Anonymous said...

哈哈..., 我也有遇上過這樣事情, 不過情況有少少不同.

Case 1

老闆: 食啦阿A(廋骨仙秘書姐姐), 你人咁廋, 要食多 d!
A: -_-.....!

Case 2

老闆: 食啦阿B(肥仔), 你咁大隻, 食咁少邊夠!
B: :(

Case 3

老闆: 仲有一碗湯邊個拍硬檔飲埋佢? 阿C(茶水部阿姐)你啦, 平時咁勤力, 飲多碗補番下啦!

C: o.O?!

3:59 pm  
Blogger winking said...

思存(?十之八九應該唔會估錯啦~),
咦~你近來又結識了些什麼人呀?(古古惑惑訕笑嘅樣子...)
我識你都一段日子,咁應該唔包括我啦~:p
車~食西餐一人一份,都可以share喔~
自助餐係浪費,飛機餐同樣係問題,很多時都剩下好多,需要攞去做飼料...
〔請我食tea的話, 可保證必不會浪費〕此話不假囉~(with some implications...)

燦兄,分析獨到呀,佩服佩服!
唔同嘅人〔發板〕,真係有好唔同嘅result,有時真係恰到好處,冇浪費食物...
放之於工作能力方面,或許都如出一轍...
咁你認為forecaster或財務經理於實際生活上會唔會好精打細算呢?

阿邊個〔sorry,唔知你係邊個...),
My case:

(1)
老闆或同事某某: 咦~你好似未食蝦餃噃~(手已經夾起一件蝦餃想拋入我個碗中...)
wing獸:我食咗喇~
老闆或同事某某:〔露出極度懷疑嘅眼神...〕真唔真嫁?我唔覺你有食喎?!
wing獸:〔誓神劈願狀〕冇呃你,真係食咗,留返俾其他未食嘅人食啦...
眾同聲:我地唔食喇,你鍾意就食啦,唔駛客氣喎~
老闆或同事某某:眾望所歸,〔蝦餃〕冇得留低...
wing獸:-_-.....!

(2)
老闆或同事某某:咦~邊個未食燒賣?未食要食,唔好浪費呀吓...
眾人紛紛表示自己已經吃了...
老闆或同事某某:唔好玩野,一籠燒賣得個四件,何來有7個人食過?邊個未食好食喇...〔眼光掃過眾人...〕
哩種情況之下,最終都唔會有人認自己未食過,因為咁小事都講大話,分分鐘涉及誠信問題囉~
於是乎,又係賜xx時間,來來來,阿邊個你拍硬檔食埋佢...

(3)
言語都太不直接喇~一於手起點心落,電光火石間,某某以迅雷不及掩耳嘅速度,將點心投擲至各人嘅碗內...
唔食好冇禮貌,不過屈人食,都好那個啫...

其實同枱食飯,各自修行,己所不欲,勿施於人。

我最恨那些自以為好心其實是幹著壞事的人,起碼那刻我會非常討厭佢地...

10:23 am  
Blogger winking said...

另,my case (2)讓我想起聖經〔五餅二魚〕嘅故事,通常我會用哩個故事揶揄一下哩個情況...

嘩!現代版〔五餅二魚〕呀~

10:28 am  
Anonymous Anonymous said...

我有一絕招, 可以夾到o黎都可以唔駛食!

老闆: 喂~ 來呀食埋果少少啦, 唔食就 side o左!

我: 唔得啦, 頂唔順啦~ 我個胃今日好唔妥!

- 阿邊個 -

7:44 pm  
Blogger winking said...

阿邊個,也是個不錯的方法,但恐怕不能反復使用嘛?

唉~講講吓點解有種好似舞小姐要次次諗藉口推卻d客出街鐘咁嘅? o_o

10:26 am  

Post a Comment

<< Home