Wednesday, January 26, 2005

胡言亂語

想想自己也不是很差勁囉~
會插花,捏紙黏土,造甜品,製布偶,還會燒菜,煲靚湯...
算是知識份子,穩定收入,經濟獨立...
身家也很清白...
還很有愛心(貓奴隸呀)
我只是太自我
想站在遠處看清楚罷了
與人維持著不冷不熱的距離
很自由
也簡單
我想成長教曉我的是
不要要求別人和自己一樣
而是要接受別人的不同
只是
有些價值觀
跟自己的相差十萬九千里
某些我接受
某些不
於是
不得不選擇
我不想騙人
但無意的欺騙
始終也是欺騙
故此
將複雜的事情放下
不想不說不聽不聞
讓心騰出空間來
迎接美好的事物
要振作
即使身體軟弱
我還有堅韌的鬥志

4 Comments:

Blogger bonbon2468 said...

與人維持著不冷不熱的距離...
咁未好似”史力奇”咁~ ^__^

人生苦短
簡單 開心過埋就算la

如果那個人與人你意見不同
但只係分享見解 理性討論
未容納佢lor

但如果那個人與人你意見不同
但猛咁話自己先啱 要大到你先收手
呢d咁既人就真係唔洗同佢客氣
因為呢類人永遠都係欺善怕惡!

要做到tungpo兄所講既笑看風雲
都要睇下對佢既係邊個~

12:02 pm  
Blogger winking said...

Bon Bon, thanks for your sharing...yesterday I'm a bit messy and my mind is spotless...I just think of , if I didn't get into so close with others, then I will know nothings about them and definitely will not judge them by my standard...I'm too conservative, too serious about others and the things, always follow what my parents told me, as a responsible person, think positively, act positively, never asks for more than I really qualified to have...hmm...hard to put these things in a more clear and expressive way...hope this's not annoying you...

9:22 pm  
Blogger bonbon2468 said...

no la no la ^__^
thx for your sharing too lei~

做到positive thinking,
係hk 我相信少過20%做到~

我自己做人

律己以嚴
待人以寬

因為我明白對自己有要求既人
係hk 我相信少過10%~

圍繞你身邊通通都係果90%既人
要係群體之中生活
未作出有限度調整lor~

自己都會開心d架 ^__^

10:44 pm  
Anonymous Jerrold said...

Wow, there is a lot of worthwhile material above!
Aruba map | furniture stores | tanker boots

9:33 pm  

Post a Comment

<< Home