Wednesday, April 19, 2006

開到茶蘼

今午電梯內的一段對話:

美女甲:Winki今日好靚呀!

美女乙:乜咁講嘢嫁?!Winki幾時都咁靚嫁啦!剩係今日至靚嘅咩?

美女甲:唔係呀,佢今日化咗個靚妝,所以比平日仲靚嘛!

全程我只是聆聽著她們的對話,在適當之時回以淺淺的笑容,然後再望望自己,真是怎樣也難以產生共鳴...

噢!今天是賣旗日呢,難道美女甲今早忘了買旗,所以想施點小恩小惠以作補償?

我也沒有買旗,我還要從那賣旗的男子身邊大刺刺地走過,將他的話硬生生地丟在地上並不顧而去。  

因為我真的不喜歡買旗,我會循其他途徑捐助貧苦,但永遠對買旗SAY NO...

施恩莫望報,這也許是我對於展示自己的仁愛,很有點保留。

因為我幫助別人,只是很單純的事情,我不喜歡張揚,我對你好,你了解與否,我都不在乎了...

從很久的從前開始,我已經將自己的期望減至最低,然而,失望的痛楚,依舊如影隨形,纏繞不滅......




其實我最討厭這種好像很端莊斯文的打扮,實在是痛恨得要命~

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

開到茶蘼
OR
開到荼蘼?

(^_^)

by the way, I just borrowed 1 of your photos in the pizza express yummy yummy night le~

9:50 am  
Anonymous Anonymous said...

Was the photo taken in North Point? It looks like the place I lived before.

B Lee

10:45 am  
Blogger winking said...

哎呀,打錯字了...謝謝小欣指正~呵~

其實事緣是我難打字,在網上隨便拈來的,所以才有筆誤囉~

B Lee, wa, long time no see la~How's you doing?

Yes! The photos are taken in North Point. Our world is so small le~:)

12:53 pm  
Anonymous Anonymous said...

I am still good. I lived in that place for nearly 10 years before I moved into my current flat, also in North Point. So, can recognize it at a glance. If you are also in NP, maybe we will run into the other one day on the street.

B LEE

11:25 am  
Blogger winking said...

May be we just met each others in the street but we don't know......

11:16 pm  

Post a Comment

<< Home